You Are Here: Home » Odchudzanie » Coaching odchudzania » 7 zasad, o których trzeba pamiętać, gdy się odchudzasz

7 zasad, o których trzeba pamiętać, gdy się odchudzasz

Większość ludzi nie potrafi osiągnąć zadowalających efektów w odchudzaniu. Sięgają po różne diety, tabletki, głodówki. Niestety, nadwaga powraca w efekcie jojo. Warto stworzyć sobie warunki, aby mieć dobre efekty. Trzymaj się 7 poniższych zasad.

1. Zacznij już dzisiaj, masz zielone światło!

Wiele osób siedzi w domu i myśli o tym, aby zacząć się odchudzać, ale nigdy tego nie robi. Jeśli i Ty do nich należysz, zastanów się, jaka jest tego przyczyna? Gdy stoisz samochodem na skrzyżowaniu ulic i zapala się zielone światło, po prostu ruszasz. Gdybyś stał tak dalej, inni zaczęliby na Ciebie trąbić. Zacznij już teraz, jesteś na mojej stronie, a więc masz zielone światło.

Zadanie na dziś: Przygotuj sobie zeszyt i napisz, wszystkie powody, dla których do tej pory trudno Ci było znaleźć czas na utratę wagi ciała. A teraz weź ten zeszyt do ręki, przeczytaj każdy powód i zastanów się, co możesz doradzić osobie, która to napisała, gdyby poprosiła Cię o pomoc – i napisz to.

2. Wyznacz swój cel i cele po drodze

Każdy cel najlepiej wyznaczyć według prostej zasady SMART. Warto aby on był: sprecyzowany, mierzalny, ambitny i  zarazem realny, oraz określony w czasie.  7 kroków wyznaczania celówKamili Molińskiej,  to ważne zadanie, jakie trzeba wykonać aby wiedzieć dokąd idziesz.  Skoncentruj się na Twoim celi, na tym, jak będziesz wyglądać, w co się ubierzesz, co będą o Tobie mówić ludzie, gdy już zeszczuplejesz. Potem na małych krokach do przodu, tych które prowadzą Ciebie do celu. Potrzebujesz bowiem wiedzieć, czy idziesz w odpowiednim kierunku. Często ludzie stawiają sobie dążenia zbyt wygórowane i chcą je zbyt szybko osiągnąć.  Jeżeli Twoim celem jest utrata 10 kg, to kamieniem milowym na tej drodze będzie utrata 2,5 kg w ciągu miesiąca. Właśnie po tym poznasz, że zbliżasz się do celu. Będziesz mieć motywację. A jeśli wyznaczysz sobie nagrodę np. w postaci nowego ciuszka albo przyjemnego masażu, jeszcze bardziej podniesie to Twoje zadowolenie.

Zadanie na dziś: Zapisz się na bezpłatny kurs 7 kroków wyznaczania celów Kamili Molińskiej i zacznij odrabiać wszystkie zadania. Trzeba się wysilać więcej niż dotychczas, aby odnieść trwały sukces w osiągnięciu  prawidłowej wagi ciała.  

3. Myśl pozytywnie

Rzeczą zadziwiającą jest to, że koncentrujemy się na wszystkich rzeczach negatywnych o sobie i wokół nas. Prowadzimy ciągły dialog ze sobą, ganiąc się za najdrobniejsze rzeczy. Zacznij obserwować swoje myśli – ile razy w ciągu dnia myślisz o sobie pozytywnie? Jak często chwalisz siebie za drobiazgi?

Jeśli masz negatywne  rezultaty z  wcześniejszym odchudzaniem, potraktuj to jako doświadczenie. Często mówisz: „Już zaczynałem, próbowałem i nic mi nie wyszło” – koncentrujesz się na niepowodzeniu, a możesz przecież spytać samego siebie: „Czego nauczyłem się z tego doświadczenia? Jakich elementów mi zabrakło, aby osiągnąć swój cel? Co wprowadzę od dziś i na czym skoncentruję się w pierwszej kolejności? Co będzie dla mnie najłatwiejsze?” – teraz skupiasz się na możliwościach. Poklep się po ramieniu, jeśli w ogóle ruszyłeś się z kanapy, aby wybrać się na spacer!

Zadanie na dziś: Przygotuj zeszyt i zacznij codziennie zapisywać 5 dobrych rzeczy  o sobie, które pomogą Ci osiągnąć sukces.

4. Upraszczaj i czyń swoje działania bardziej efektywnymi

Naucz się upraszczać rzeczy, jak to jest tylko możliwe. Jeśli masz daleko na siłownię, nie upieraj się, by tracić na dojazd całą godzinę. Wiesz, że takie postanowienie nie ma szans przetrwania w życiu pełnym obowiązków. Znajdź taką aktywność, która będzie zależała tylko od Ciebie – dobrym rozwiązaniem mogą być: pójście na tańce, spacery w parku, gra w piłkę z przyjaciółmi na sali gimnastycznej, w pobliskiej szkole.  Zastanów się, co jest dla Ciebie prawdziwą zabawą i przyjemnością.  Upraszczanie wprowadź również do odżywiania. Znajdź proste, zdrowe przepisy na posiłki. Dobrym uzupełnieniem posiłków, ułatwiającym zbilansowane odżywianie, są choćby koktajle Natural Balance.

5. Dąż do równowagi

Na równowagę naszego życia składają się: sposób odżywiania, aktywność fizyczna, odpoczynek i równowaga psychiczna. Tak długo, jak wszystko zajmuje odpowiednią ilość miejsca, jesteś w równowadze. Tę sytuację można porównać do stołu, który stoi na czterech nogach: jeśli jednej nogi zabraknie, wystarczy szturchnięcie, aby stół się przewrócił. Jeśli masz za dużo stresów w pracy, jesteś w depresji lub nie sypiasz dobrze, Twoje ciało zaczyna chorować, a choroba to brak równowagi. Jeśli Twoje ciało otrzymuje dobre pożywienie, odpowiednie ćwiczenia fizyczne, relaks i wypoczynek po pracy, a Twoje relacje z ludźmi są dobre,  masz dużą szansę na osiągnięcie szczęścia i sukcesu w podejmowanych wyzwaniach.

6. Słuchaj swojego ciała

Dopasuj do swoich możliwości proces  utraty wagi ciała. Jeżeli wcześniej aktywność fizyczna nie była w Twoich codziennych czynnościach, zacznij od szybkich spacerów, najlepiej rano, dwa razy w tygodniu. Potem stopniowo zwiększaj  ich ilość.  To samo dotyczy jedzenia.  Jeśli mimo zbilansowanego posiłku, czujesz głód, wypij wodę, potem koktajl Natural Balance. Zawsze miej pod ręką owoce, najlepiej jabłka. Gdy masz ochotę na słodycze, sięgnij najpierw po koktajl czekoladowy Natural Balance, kilka słodkich daktyli, mogą to być też figi, czy rodzynki.  Jedząc owoce w umiarze, dostarczysz do swojego organizmu niewielkiej ilość kalorii, ale przy okazji inne wartościowe składniki mineralne i witaminy. Gdy ogarniają Cię wątpliwości i zniechęcenie, kontaktuj się z ludźmi, którzy chcą Ciebie wspierać.

7. Zamień utratę wagi ciała  w dobrą zabawę

Odchudzanie się i zdrowy styl życia mogą być bardzo ekscytujące! Jest wiele ciekawych form trenowania i aktywnego spędzania czasu z przyjaciółmi. Zrób sobie listę ulubionych melodii, którą będziesz słuchać podczas spacerów lub treningów. Wyszukiwanie przepisów kulinarnych i gotowanie zdrowych potraw, może być dobrą zabawą dla całej rodziny, a nawet formą odkrywania talentów. Rywalizacja w zabawach ruchowych, uczenie się nowych tańców, wspólne marszobiegi i wypady za miasto,  mogą uczynić Twoje życie niezwykle ekscytującym.

Koniecznie pochwal się tutaj, na forum, jakie Twoje  pozytywne cechy charakteru pomogą Ci osiągnąć zamierzony cel i co zrobisz, już  dzisiaj.

Jeśli potrzebujesz pomocy i chcesz mieć gwarancję, że osiągniesz swój cel, zapraszam na efektywny coaching odchudzania. Zapisz się  na moje konsultacje online.

Copywrite by Joanna Szablińska. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Scroll to top