You Are Here: Home » Odchudzanie » 10 przyjaciół szczupłości » Jakie ćwiczenia fizyczne wybrać przy odchudzaniu?

Jakie ćwiczenia fizyczne wybrać przy odchudzaniu?

W naszym organizmie zachodzą naprzemiennie procesy spalania i oszczędzania energii. Biliardy komórek pracują nieprzerwanie i potrzebują energii do wszystkich procesów. Jeśli nastąpi przewaga procesów spalania zaczynasz chudnąć. Dojdzie do tego tylko wtedy, gdy będziesz dostarczać odpowiedniego pożywienia i uruchomisz pracę mięśni, ponieważ tam następuje spalanie i uwalnia się energia potrzebna do pracy całego organizmu.

Ruch to jeden z czterech kroków w odchudzaniu.  Warunkuje procesy spalania tłuszczu nagromadzonego w zapasach. Dlatego duże znaczenie, w procesie zdrowego odchudzania, ma aktywność fizyczna. Stanowi ona również warunek Twojego zdrowia. Kiedy codzienna aktywność fizyczna stanie się Twoim nawykiem, już nigdy nie zgromadzisz zbędnych kilogramów.

Zwykłe, codzienne podstawowe czynności jak zakupy, sprzątanie, praca w ogródku, mycie okien, mogą Cię utrzymać w dobrej kondycji. Jednak to za mało, aby schudnąć i zacząć budować dobre nawyki zdrowego stylu życia.

Wprowadź zatem do swojego życia ćwiczenia kondycyjne.

  1. Wybierz taką aktywność, jaka sprawi Ci radość.  Odchudzanie może być wtedy bardzo ekscytujące. Jest szansa, że osiągniesz swój cel. Jeśli robisz coś, do czego będziesz się zmuszać, najprawdopodobniej z czasem przestaniesz to robić. Dlatego jest tak ważne aby robić to, co sprawia Tobie radość.
  2. Zaczynaj powoli od małych kroków, np. zwiedzaj okolicę, umawiaj się na spacer z  przyjaciółmi, zapisz się do szkoły tańca. Jeśli masz psa zacznij z nim biegać. Oboje zyskacie – pies będzie szczęśliwy, a Ty odzyskasz swoją wymarzoną wagę.
  3. Długość trwania wysiłku zwiększaj stopniowo. Jeśli jest to np. orbitrek, lub bieżnia w pobliskiej siłowni, możesz wydłużać czas ćwiczeń tylko, o jedną czy dwie minuty więcej każdego dnia. Organizm musi się przyzwyczaić do wysiłku. W sytuacji, kiedy masz jeszcze za mało mięśni, a serce ma za małą wydolność, nadmierny wysiłek fizyczny może przynieść Ci szkodę. Po kolejnej zadyszce stwierdzisz, że taki sposób odchudzania nie jest dla Ciebie.
  4. Daj sobie czas. Potrzebujesz  miesiąca lub dwóch, aby dojść do minimum 30 minut ćwiczeń, za  jednym razem.  Masz przed sobą wiele lat, aby pięknie wyglądać. Kilka miesięcy, nie ma znaczenia. Przez pierwsze 20 minut nieprzerwanych ćwiczeń (np. aerobiku), spalamy glukozę i glikogen – zapasową formę energii zgromadzoną w wątrobie i mięśniach. Dopiero po 20 minutach, organizm wykorzystuje zapasy tłuszczu. Wtedy zaczynasz chudnąć. Dlatego ważna jest jednorazowa długość wysiłku.
  5. Ważne, aby się… spocić podczas ćwiczeń fizycznych. Pocenie się jest oznaką, że w Twoich mięśniach wytwarza się energia, która podnosi temperaturę ciała. Organizm zaczyna wydzielać pot, aby schłodzić tkanki.
  6. Gdy osiągniesz wyznaczony sobie cel – granicę wysiłku lub czasu ćwiczeń, daj sobie koniecznie nagrodę. Niech to będzie pójście do kina, zakup dobrego kosmetyku, pójście na masaż.
  7. Ćwicz każdego dnia. Jeśli organizm rozpocznie spalanie tłuszczu podczas wysiłku fizycznego, to ten proces będzie trwał jeszcze przez 24 godziny po ćwiczeniach. Dlatego, trzeba ćwiczyć każdego dnia, aby utrzymać przwagę spalania tłuszczu, nad jego gromadzeniem.
  8. Koniecznie pij wodę mineralną. Przed wysiłkiem i podczas wysiłku fizycznego. Woda chłodzi komórki mięśniowe i poprzez to zapobiega ich zniszczeniu. Każdego dnia trzeba wypić od 1,5 do 2 litrów wody. Gdy organizm traci wodę, zamiera proces uwalniania tłuszczu z komórek tłuszczowych.

 Piramida aktywności fizycznej 

Jeśli chcesz wyrzeźbić sylwetkę, wprowadź  ćwiczenia siłowe

Zacznij chodzić na siłownię. Nie musisz tam robić niczego nadzwyczajnego. Istnieje małe ryzyko, że zrobisz sobie krzywdę. Jeśli słuchasz swojego organizmu, nie będziesz obciążać własnego ciała. Zacznij z doświadczonym trenerem. Jego porady wprawdzie kosztują, ale są tego warte. Twoja figura będzie znacznie piękniejsza, ponieważ ćwiczenia siłowe rzeźbią sylwetkę. Tłuszcz zacznie dostarczać energii do budowy mięśni. Na siłowni możesz trenować to, co Ci się podoba. Możesz wzmacniać pośladki, barki, kształtować plecy – po prostu rób, co chcesz. Siłownia buduje najpiękniejsze ciała. Zaskocz swoje otoczenie, odkrywając latem pięknie wyrzeźbione barki i plecy.

Ćwiczenia siłowe są również dobre, aby spalić zbędne kilogramy.

Zwiększona masa mięśni, to zwiększona podstawowa przemiana materii, czyli ta, która odbywa się w czasie gdy np. leżysz na kanapie. Zwiększona proporcja mięśni do tłuszczu spowoduje, że schudniesz szybciej.

Badania wykazały, że nawet stulatki potrzebują ćwiczeń siłowych. Ruch daje nam życie i zapobiega wielu chorobom

Jak się odżywiać?

To właśnie podczas wysiłku, orgazm działa pełną parę. Spala tłuszcz, produkuje energię i potrzebuje białek, aby produkować nowe komórki. Do intensywnych przemian potrzebne są też witaminy, minerały, mikroelementy. Produkcja wolnych rodników podczas spalania jest wzmożona i organizm musi sobie z nimi radzić, za pomocą antyoksydantów.

Dlatego należy zadbać o zdrową żywność. Proporcje na talerzu powinny zawierać 1/3 białka, 1/3 węglowodanów i 1/3 tłuszczów. Podczas odchudzania trzeba jeść świeże owoce i warzywa w dużych ilościach. Możesz również zainteresować się suplementami diety obecnymi na ryku polskim. Ja polecam opracowany przez szwedzkich lekarzy i naukowców Wellness-Pack. Zawiera on wszystkie naturalne minerały i witaminy, które są niezbędne, aby procesy spalania następowały płynnie i skutecznie. Astaksantyna chroni mięśnie przed bólami spowodowanymi treningiem, dzięki czemu po ćwiczeniach możesz się poczuć komfortowo. Ten zestaw zawiera również  kwas omega-3 nazywany tłuszczem szczupłości.

Przed ćwiczeniem kondycyjnym, zadbaj o posiłek bogaty w białko, zwierający węglowodany niskoglikemiczne. Po intensywnych ćwiczeniach na siłowni, możesz wyjątkowo pozwolić sobie na posiłek wysokoglikemiczny, np spaghetti, ale również zadbaj o  wartościowe białko na talerzu,  aby odbudować mięśnie.

Trening i ruch jest, jak jedzenie: potrzebujemy go każdego dnia i nie możesz się najeść na zapas. Pamiętaj, aby ruch sprawiał Ci przyjemność. Nie musi być intensywny każdego dnia. Spójrz na piramidę aktywności i zadecyduj, od czego zaczniesz. Najlepiej połącz w ciągu tygodnia różne rodzaje treningu – spacery, rower, pływanie, taniec. Będziesz mieć okazję ćwiczyć kondycję w różnym środowisku i z różnymi ludźmi.

Oto kilka przykładów ćwiczeń, które podnoszą kondycję i pomagają spalać nadmiar tłuszczu:

  • Pływanie
  • Rower
  • Spinning
  • Aerobic
  • Ćwiczenia w wodzie
  • Szybkie spacery
  • Power walking
  • Jogging
  • Jazda na nartach
  • Piłka
  • Tenis
  • Taniec

Życzę Ci wytrwałości i systematyczności w wykonywaniu codziennych ćwiczeń. Zapewnisz sobie nie tylko odpowiednią wagę ale również zdrowie.

Copywrite by Joanna Szablińska. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Scroll to top