You Are Here: Home » Odżywianie » Dlaczego Twoje dziecko powinno jeść drugie śniadanie?

Dlaczego Twoje dziecko powinno jeść drugie śniadanie?

Czy wiesz, że dzieci powinny jeść przekąski miedzy trzema głównymi posiłkami? Drugie śniadanie do szkoły to konieczność, jeśli chcesz aby czas, który dziecko spędza w szkole był wykorzystany przez Twoją pociechę na przyswojenie wiedzy. Pamiętaj, mózg stale potrzebuje paliwa w postaci glukozy we właściwej ilości.  Zarówno jej nadmiar, jak i brak pogarszają jego funkcję.

Dlatego drugie śniadanie powinno zawierać wszystkie niezbędne składniki – węglowodany o niskim i średnim indeksie glikemicznym, białka, tłuszcze, witaminy, minerały, antyoksydanty. Przy takich posiłkach utrzymuje się stabilny poziom cukru we krwi i organizm radzi sobie ze zwiększonym wysiłkiem umysłowym.

Kiedy pytam rodziców o to, jak wygląda u dziecka dodatkowy posiłek, często uważają, że wystarczy dać dziecku pieniądze na zakupy w szkolnym sklepiku. To jedynie uspokaja ich sumienie. Dziecko przeważnie kupuje słodycze, chipsy, solone orzeszki, batony, tzw „żywność śmieciową”, która rujnują zdrowie i osłabia efektywność na lekcjach. Jedyną osobą, która ma najwięcej korzyści z takiej sytuacji jest właściciel sklepiku szkolnego lub pobliskiego kiosku.

Masz obowiązek zaplanować drugie śniadanie dla Twojego dziecka i zaopatrzyć go w zdrowy posiłek

Dobrym przykładem są owoce, kilka orzechów, migdały, suszone owoce, rodzynki. Możesz podać zwykły chleb żytni, pieczywo razowe, pod warunkiem, że zawiera ziarna i dużo błonnika. Trochę sera i chudej szynki do kanapki dostarczy dziecku białka. Zawsze dodaj świeże warzywa do kanapki. Doskonała jest papryka, która zawiera dużo witaminy C, liście sałaty. Unikaj  słodzonych bułek, często zawierają tłuszcz utwardzany, bardzo szkodliwy dla zdrowia.

Przekąski są szczególnie ważne dla dzieci aktywnych, tych które dużo trenują. Jeśli nie mają dostatecznej ilości dobrych węglowodanów i innych składników, zaczyna się walka pomiędzy mózgiem a układem mięśniowym, o dostęp do paliwa jakim jest glukoza. Takie dzieci wymagają częstszych i większych posiłków, aby mięśnie otrzymały paliwo do spalania i budowy tkanek, kości do budowania właściwego mechanizmu ruchu, a mózg do swojej pracy.

Wszelka „żywność śmieciowa”, po jaką sięgają dzieci na przerwach, zawiera  często trans-tłuszcze.  Są one niezwykle szkodliwe dla Twojego dziecka i trzeba ich unikać w pożywieniu za wszelką cenę. Najczęściej znajdują się one w słodyczach, ciastkach, chipsach, pewnych rodzajach lodów, w jedzeniu smażonym, w pewnych margarynach, sosach w proszku.  Podczas zakupów czytaj dokładnie, co znajduje się w środku opakowania. Jeśli jest napisane – utwardzany tłuszcz/olej, nie powinieneś wybrać tego produktu.

Powodów aby unikać śmieciowej żywności, w której znajdują się trans-tłuszcze jest wiele:

  1. Doprowadzą w przyszłości u Twojego dziecka do chorób serca i naczyń krwionośnych.
  2. Sprzyjają zapaleniom, czego wynikiem mogą być między innymi choroby reumatyczne, blaszki miażdżycowe w naczyniach krwionośnych, choroby z autoagresji.
  3. Doprowadzają do powstania cukrzycy typu 2.
  4. Są one kiepskimi cegiełkami dla tkanki nerwowej. Mają negatywny wpływ na mózg i jego funkcje, mogą doprowadzić do wielu chorób układu nerwowego.

Zanim sięgniesz na półce sklepowej po kolejną paczkę ulubionych ciasteczek, o które prosi Ciebie Twoja pociecha, weź to pod uwagę.

Tempo dnia codziennego wymusza na nas pewne zachowania, które odbijają się na naszym zdrowiu i zdrowiu naszych dzieci. Wybieramy do jedzenia pokarmy gotowe do spożycia, hermetycznie pakowane, o długim terminie ważności. Często są to chipsy nafaszerowane solą i sztucznymi substancjami smakowymi, ciastka i batony czekoladowe, nafaszerowane cukrem, zawierające przetworzonym tłuszcz i słodziki.  Nie podawaj takich produktów swoim dzieciom. Szukaj zdrowych alternatyw. Być może zainteresuje Ciebie oferta produktów Wellness by Oriflame, jako awaryjne rozwiązania, wtedy gdy naprawdę nie masz możliwości zapakować zdrowego śniadania do plecaka.

Copywrite by Joanna Szablińska. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Scroll to top