You Are Here: Home » Odchudzanie » Jedz i chudnij » Jajko na śniadanie, to sposób na odchudzanie!

Jajko na śniadanie, to sposób na odchudzanie!

Uważamy, że śniadanie jest treściwe, gdy zawiera jajko. I mamy rację. Jajko powoduje bowiem uczucie sytości  i to na wiele godzin, niezależnie czy jest ono gotowane, smażone, sadzone, czy zjadane w postaci omletu.

Przeprowadzono, ciekawe studia, które porównywały uczucie głodu po śniadaniu z zawartością chleba lub jajka. Okazało się, że te osoby, które jadły jajka na śniadanie, dłużej czuły się najedzone. Czas od śniadania do lunchu, wytrzymywały łatwiej, bez dokuczliwego poczucia głodu.  Na lunch wybierały intuicyjnie potrawy o mniejszej ilości kalorii. Poziom cukru we krwi utrzymywał się na bardziej wyrównanym poziomie, co pociągało za sobą mniejsze poziomy insuliny we krwi.  Wysoki poziom insuliny we krwi, odpowiedzialny jest za procesy odkładania tłuszczu depozytowego.  Co więcej zanotowano mniejszy poziom greliny –  hormonu odpowiedzialnego za uczucie głodu i mniejszą ochotę na słodkości.

Inne badania wykazały, że apetyt zmniejszał się nawet przez 36 godzin po zjedzeniu jajek na śniadanie. Takie zjawisko jest nie tylko dobre dla zachowania prawidłowej wagi  ciała, ale również dla Twojego komfortu życiowego. Nie czujesz po prostu wilczego głodu, przed następnymi posiłkami.

A,  jaki  wpływ ma jedzenie jajek  na Twoje zdrowie?

Jajko, oprócz swojego działania sycącego, jest niezwykle bogate w witaminy i minerały i codzienne jego spożycie dostarcza witaminy D, A, E i witamin z grupy B. Jeśli wybierzesz jajka z zawartością kwasu Omega-3, czyli od kur karmionych np. siemieniem lnianym, pobudzisz stymulację spalania tłuszczu depozytowego. Badania wykazały, że jeśli jesz właśnie takie jajka, zamiast zwykłych, możesz obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi, a tym samym ryzyko chorób układu krążenia.

Oczywiście, żółtko  zawiera cholesterol  (0,2 g) i możesz obawiać się ujemnego wpływu tego składnika na swoje zdrowie. Jednak  wtedy, gdy zjadasz jajka, zmniejsza się Twoja własna produkcja cholesterolu, w odpowiadających proporcjach. Dlatego, zjadanie nawet kilku jajek dziennie, nie podnosi znacząco zawartości cholesterolu we krwi.

W przypadku jedzenia jajek, nie musisz obawiać się zwiększonego ryzyka chorób serca i naczyń krwionośnych.

Moja rada: dodaj jedno lub dwa jaka do swojego śniadania, zabierz ze sobą na drugie śniadanie jako przekąskę. Zrób sobie omlet, jako szybką, ciepłą  kolację.

Przeczytaj też mój artykuł o tym, jak poradzić sobie z uczuciem głodu.

Copywrite by Joanna Szablińska. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Scroll to top