You Are Here: Home » Odchudzanie » Naturalna Utrata Wagi » Krok po kroku do sukcesu

Krok po kroku do sukcesu

        

Dlaczego warto wybrać 4 kroki do osiągnięcia prawidłowej wagi ciała?

  1. Będziesz jeść 5 pożywnych i smacznych posiłków dziennie.  Nie będziesz czuć głodu ani pragnienia.
  2. Ponieważ dostarczysz do organizmu wszystkich potrzebnych składników, wystarczającą ilość wody,  czego prawdopodobnie  wcześniej Tobie brakowało, poczujesz przypływ energii i będziesz mieć motywację do dalszego działania.
  3. Ta energia sprawi, że z chęcią, każdego dnia, zabierzesz się za aktywność fizyczną. Zgromadzone na brzuchu, pośladkach i biodrach komórki tluszczowe, przestaną bronić zgromadzonego tłuszczu i zaczniesz szczupleć.
  4. Poczujesz się doskonale, Twoje życie nabierze radości,  Twoje ciało zacznie szczupleć, będzie zdrowe i sprężyste, Twoje marzenia zaczną się spełniać!

1  Krok   –   zbilansowane odżywianie  

Zbilansowane odżywianie to jedzenie dobrej jakości, bogate w pełnowartościowe  białka, nienasycone  tłuszcze, niskoglikemiczne węglowodany, witaminy, minerały i mikroelementy. Kalorie dostarczone do organizmu, powinny pokrywać ich wydatek w ciągu dnia, a gdy się odchudzasz zwróć uwagę, aby zawierały wszystkie składniki biorące udział w ułatwianiu procesów spalania. Wybieraj odpowiednie dla Ciebie programy odchudzania, które nauczą Ciebie dobrych nawyków odżywiania. Posiłki trzeba  spożywać w odstępach, co 3-4 godziny, najlepiej 5 razy dziennie. Wtedy właśnie czujemy się dobrze, mamy energię do pracy, nasz mózg ma zapewniony odpowiedni poziom glukozy do funkcjonowania, a tkanka tłuszczowa nie odkłada się w nadmiarze. Jeśli mamy nadwagę, trzeba dostarczyć wszystkich składników odżywczych, szczególnie białka i zdrowych tłuszczy i zadbać o to, aby osiągnąć przewagę procesów spalania tłuszczu, nad jego gromadzeniem.

2  Krok  - aktywność fizyczna

Jesteśmy stworzeni, jako istoty ludzkie, do ruchu.  Nasze ciało składa się z kości, mięśni i stawów. Są to narządy ruchu. Ruch jest nam potrzebny do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu –  do procesów trawienia, wydalania, myślenia, regulacji krążenia, pracy serca i prawidłowego oddechu.  Bez aktywności fizycznej zamiera życie, organizm ludzki zaczyna chorować. Ruch wymaga energii. Energię organizm czerpie ze spalania węglowodanów, białek i tłuszczów, jednak najwięcej energii dostarcza spalanie tłuszczu. W mięśniach  spalany jest tłuszcz pochodzący z zapasów w tkance tłuszczowej. Aby zatem schudnąć trzeba więcej się ruszać, przy zbilansowanym odżywieniu. To proste.

3 Krok –  picie wody

Człowiek składa się w 60 – 70 % z wody. Jest ona  niezbędnym  środowiskiem wewnętrznym naszego organizmu, znajduje się w płynie wewnątrzkomórkowym i zewnątrzkomórkowym. Gdy brakuje wody organizm zwalnia przemianę materii, zmniejsza uwalnianie trójglicerydów z komórek tłuszczowych i bije na alarm poprzez początkowe uczucie głosu, a potem pragnienia. Brakującą wodę zaczyna pobierać z mięśni, poprzez ich rozpad. A przecież nie o to Ci chodzi. Potrzebujesz wody, aby prawidłowo funkcjonować,  dobrze się czuć, mieć energię i spalać tłuszcz.

4  Krok – grupa wsparcia

Człowiek jest istota społeczną. Oznacza to, że możemy rosnąć, rozwijać się intelektualnie, osiągać sukcesy przy udziale innych ludzi. W  życiu potrzebujemy zrozumienia naszych problemów przez bliskich nam ludzi  i często dodania nam otuchy.  Motywacja i wsparcie otoczenia, to jeden najważniejszych elementów zmiany nawyków w procesie utraty wagi ciała. Grupę wsparcia stanowi przede wszystkim rodzina, ale również przyjaciele. Najłatwiej otrzymać wparcie od ludzi, którzy dążą do tych samych celów, są pozytywni, otwarci na zmianę i od tych, którzy mieli podobne dylematy. Możesz umawiać się wspólnie z nimi  na ćwiczenia, dzielić się przepisami kulinarnymi, organizować wypady na wycieczki,  świętować  drobne sukcesy i dobrze się bawić.

Zwróć uwagę na to, jak naprawdę wygląda, Twoja droga do pięknej sylwetki i zdrowia. Jeśli brakuje w niej choć jednego z powyższych elementów, trudno Ci będzie osiągnąć cel.

Copywrite by Joanna Szablińska. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Scroll to top