You Are Here: Home » Odchudzanie » Przetestuj swoje obciążenie glukozą

Przetestuj swoje obciążenie glukozą

Okazuje się, że czasami warto przyjrzeć się dokładnie, w jaki sposób się odżywiamy, prościej mówiąc, „co w siebie wrzucamy”, na co dzień.  Czarno na białym pokazuje to test, z którego zorientujesz się, czy narażasz swój organizm na nadmiar i wahania glukozy i insuliny, mające złe skutki dla zdrowia. Dowiesz się też, czy sposób, w jaki się odżywiasz, może być dla Ciebie niebezpieczny.

Pytania są ukierunkowane, nie tylko na indeks glikemiczny, ale również na wszystko, co ma wpływ na poziom cukru we krwi.  Wysoki poziom glukozy we krwi i w konsekwencji tego, wysoki poziom insuliny we krwi, to jeden z podstawowych mechanizmow gromadzenia  się zapasów tluszczu. Odpowiedz szczerze na pytania. Jeżeli żadna alternatywa nie pasuje do Twojego stylu życia, wybierz tę, która pasuje najlepiej. Jeżeli dojdziesz do pytania, które nie dotyczy Ciebie, po prostu je pomiń. Na końcu zlicz punkty.  Po podsumowaniu, możesz się zorientować, do jakiej grupy ryzyka należysz.

Pytania

Ilość punktów za odpowiedź

1. Co zjadasz na śniadanie?

a)      Płatki kukurydziane, typ słodkich musli crunchy

3

b)      Jasny chleb, bułeczki

3

c)       Niesłodzone musli

0

d)      Płatki owsiane

0

e)      Pieczywo pełnoziarniste (widoczne całe ziarna, w całym produkcie)

0

2. Jak często trenujesz?

a)      Nigdy

3

b)      Spaceruje 1-2  razy

2

c)       Trenuję 2 razy w tygodniu

1

d)      Trenuję solidnie 3-4 razy w tygodniu

0

e)      Trenuję więcej jak 4 razy w tygodniu

0

3. Jakie źródło węglowodanów najbardziej preferujesz na lunch albo obiad?

a)      Ziemniaki piure

3

b)      Biały ryż albo szybki makaron

3

c)       Ziemniaki

0

d)      Makaron al dente

0

e)      Frytki

1

4. Jaki typ snacks preferujesz?

a)      Zdrowe, typu japońskie snacks

1

b)      Chipsy

3

c)       Orzeszki ziemne, niesolone

0

d)      Inne orzechy np. włoskie, lub migdały

0

e)      Popcorn

1

5. Co pijesz do jedzenia?

a)      Wodę

0

b)      Cola light

2

c)       Mleko

1

d)      Soki, lub inne słodzone napoje owocowe

3

e)      Napoje gazowane

3

f)       Piwo

3

6. Jakie słodkości preferujesz?

a)      Cukierki

3

b)      Owoce, nawet suszone

0

c)       Czekoladę ciemną

1

d)      Lody

2

e)      Zwykła czekolada

3

7. Czy palisz papierosy?

a)      Tak, dużo

3

b)      Tak, trochę

2

c)       Nie

0

8. Czy wystarczająco się wysypiasz?

a)      Nie, jestem zawsze zmęczony

3

b)      Nie, jestem często zmęczony

2

c)       Nie, jestem czasami zmęczony

1

d)      Tak, jestem rzadko zmęczony

0

9. Ile posiłków bogatych w błonnik spożywasz w ciągu dnia?

a)      Żadnego

3

b)      Jeden

2

c)       Dwa

1

d)      Trzy albo więcej

0

10. Jak często zjadasz owoce?

a)      Kilka razy dziennie

0

b)      Jeden raz dziennie

1

c)       Co drugi dzień

2

d)      Rzadko

3

11. Co zjadasz, jako przekąskę?

a)      Słodkie bułeczki

3

b)      Ciasteczka

3

c)       Pieczywo WAZA

2

d)      Kanapki z białego chleba, tosty

2

e)      Kanapki z gruboziarnistego pieczywa z całymi ziarnami

0

f)       Ciasteczka ryżowe

2

g)      Pije wodę i nic nie jem

0

12. W jakim stopniu jesteś narażony na stres?

a)      Każdego dnia

3

b)      Często podczas dni pracy

2

c)       Parę dni w tygodniu

1

d)      Nie stresuję się zupełnie

0

13. Czy spożywasz suplement diety i produkty Wellness, które zawierają węglowodany niskoglikemiczne, kwas tłuszczowy omega-3 i antyoksydanty?

a)      Tak

0

b)      Nie

1

14. Jak często jesz warzywa?

a)      Kilka razy dziennie, każdego dnia

0

b)      Jeden raz dziennie

1

c)       Co drugi dzień

2

d)      Nigdy

3

Im większa ilość punktów, tym większe obciążenie glukozą Twojego organizmu i tym większe ryzyko takich chorób, jak cukrzyca, miażdżyca, choroby serca, krążenia, nerek, układu nerwowego oraz nowotwory. Jeśli opuściłeś jakieś pytanie, dlatego, że nie było dla Ciebie odpowiednie, trzeba abyś się nad tym zastanowił. Jeśli w takiej sytuacji, Twoje punkty są na granicy między dwoma grupami, może powinieneś być w grupie, o większej ilości punktów.

0-6 punktów

Twoje jedzenie i styl życia jest bardzo zdrowy, jeśli weźmiemy pod uwagę poziom cukru we krwi. Dlatego utrzymaj swoje nawyki, a możesz się spodziewać wielu korzyści zdrowotnych. Jeśli masz cukrzycę, gratuluję Ci, ponieważ robisz to, co należy.

7-13 punktów

W miarę dobrze kontrolujesz poziom cukru we krwi i możesz to robić jeszcze lepiej.  Szczególnie, jeśli masz cukrzycę, możesz bardzo wiele zyskać.

14-21 punktów

Twój poziomem cukru we krwi jest prawdopodobnie nie tak dobry, jak mógłby być, dlatego trzeba abyś zrobił wszystko, aby ta sytuacja uległa zmianie.

22-29 punktów

Masz zdecydowanie zwiększone ryzyko zachorowań na choroby związane z dużymi wahaniami poziomu cukru we krwi. Trzeba byś zaczął pracować nad swoimi przyzwyczajeniami jeszcze dzisiaj.

30 i wiecej punktów

Nie jest dobrze, niestety! W Twoim zachowaniu jest wszystko, czego nie powinno się robić. Twoje życie wymaga całkowitej zmiany, jeśli chcesz żyć długo i zdrowo.

Copywrite by Joanna Szablińska. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Scroll to top