You Are Here: Home » Odchudzanie » 10 przyjaciół szczupłości » Przyjaciel szczupłości nr 2 – Magnez

Przyjaciel szczupłości nr 2 – Magnez


Magnez to „dyrektor generalny od spalania tłuszczu”. 
Aby wbudować do komórki tłuszczowej cząsteczkę tłuszczu, a potem ją z niej uwolnić, potrzeba wielostopniowego, skomplikowanego procesu, przy udziale 80 hormonów. Tym wszystkim zarządza magnez.

Nie jest on jednak w stanie zdziałać wiele, jeśli nie będzie miał do dyspozycji swoich najważniejszych pomocników, tzw. G-protein. Odkrywcy tych protein, to amerykańscy naukowcy Martin Rodbell i Alfred G. Gilman, którzy otrzymali za swoje odkrycie Nagrodę Nobla. Z kolei G-proteiny zarządzają ogromnymi zespołami „pracowników”, którzy przenoszą cząsteczki tłuszczu przez błonę komórkową z wnętrza komórki do krwi. Są to cząsteczki adenozynomonofosforanu – CAMP, ostatnie i jednocześnie najważniejsze ogniwo powodujące błyskawicznie szybkie uwalnianie tłuszczu z komórek. Aby mogło do tego dojść potrzebne są impulsy z pracujących mięśni. Dlatego aktywność fizyczna jest decydującym czynnikiem w odchudzaniu.

Organizm uwalnia 4000 razy szybciej tłuszcz, niż go gromadzi. To dobra wiadomość dla osób odchudzających się. Aby ten mechanizm mógł zadziałać, trzeba jednak  dostarczyć do komórek tłuszczowych odpowiednią ilość magnezu, innych minerałów i mikroelementów i aktywować ten proces poprzez wystarczającą ilość ruchu. Ważne jest też pełnowartościowe białko do budowy cząsteczek enzymów i G-protein. Dlatego zbilansowane odżywianie jest niezbędne aby chudnąć. „Dieta cud”,nie działa z tych samych powodów.  To takie proste – jeśli brakuje choć jednego z tych czynników, procesy spalania nie mogą przebiegać prawidłowo.

Magnez jest bardzo potrzebny Twojemu sercu.

Bije ono nieprzerwanie dzień i noc, około 70 razy na minutę, 100 000 razy na dobę. Aby serce było w stanie wykonać taką pracę, potrzebuje dużo paliwa. Glukoza jest dla serca mało wartościowym  paliwem. Ono potrzebuje porządnego paliwa, jakim są cząsteczki tłuszczu. Serce, do spalania tłuszczu, potrzebuje odpowiednio dużo mitochondriów w swoich komórkach mięśniowych. Ilość tych mikroskopijnych „elektrowni” zwiększa się, podczas systematycznego wysiłku fizycznego. Mitochondria, aby prawidłowo funkcjonować potrzebują  magnezu. Serce musi bić regularnie i magnez, poprzez hormonalne impulsy, zapewnia właśnie tenże rytm.

Silne serce, to chęć do wysiłku fizycznego, energia i witalność oraz dobre samopoczucie. To również, jak dowodzi medycyna chińska, dobry stan Twojego umysłu.

Szczuplej dzięki prawidłowej zawartości magnezu w pożywieniu!

Oto grupy pokarmów bogate w magnez:

  • orzechy, ziarna, pestki,
  • zielona sałatka, warzywa o zielonych liściach (np. pietruszka),
  • kiełki zbóż,
  • rośliny strączkowe – fasola, groch, soczewica, ziarna soi,
  • banany, ziemniaki, pomidory, awokado
  • ryby morskie, krewetki,
  • kakao, suszone figi,
  • kasza gryczana, płatki owsiane,brązowy ryż
  • tofu

Magnez, to centralny składnik chlorofilu, w roślinach posiadających zielone liście. O ilości i jakości magnezu w pokarmach decyduje skład gleby, na której hodowane są rośliny.  Dlatego tak ważne jest spożywanie warzyw i owoców ekologicznych, a w przypadku, gdy nie możemy zapewnić sobie takiej żywności, uzupełnianie tego minerału suplementami diety.

Zapraszam Ciebie do lektury  artykułu,  o przyjacielu szczupłości nr 3 - Witaminie C.

Copywrite by Joanna Szablińska. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Scroll to top