You Are Here: Home » Odchudzanie » Schudnij 10 kilogramów, bez dodatkowej diety

Schudnij 10 kilogramów, bez dodatkowej diety

Siedzenie przy biurku wpływa bardzo niekorzystnie za zdrowie. Wraz z nieprawidłowym odżywianiem, może doprowadzić do zespołu metabolicznego. Wieloletnie unieruchomienie w pozycji siedzącej przez 8 godzin dziennie, doprowadza do zwyrodnienia układu ruchu, kręgosłupa szyjnego i krzyżowego, chorób krążenia, osłabia nasze serce, płuca. Napięcie mięśni karku wywołuje bóle głowy i migreny. Stały ucisk na układ żylny i brak pompy mięśniowej w nogach doprowadza do żylaków kończyn dolnych, obrzęków nóg i hemoroidów. Brak masażu jelit, który jest naturalny podczas chodzenia i ruchu, może powodować zaburzenia trawienia, nowotwory, stany zapalne jelit.

Nie jesteśmy stworzeni, jako ludzie, do siedzenia. Jednak obecnie, coraz więcej zawodów wymaga używania komputera, na co dzień.  Już w niedalekiej przyszłości, nawet lekarze chirurdzy będą operować siedząc przy komputerze, poza salą operacyjną, używając przyrządów komputerowych podobnych do obecnych joysticków.

Ostatnio pojawiają się jednak biurka, w których, za pomocą dźwigni eklektycznej, można podwyższyć blat tak, aby móc pracować w pozycji stojącej. Są nawet takie, w których zastosowano bieżnię do chodzenia. Nowy trend zawitał już do zakładów pracy, w których pracodawcy są świadomi ogromnego spustoszenia w zdrowiu, jakie wywołuje wielogodzinna pozycja siedząca, przy komputerze.  Jeśli masz siedząca pracę i chcesz zachować zdrowie, lub pozbyć się wielu dolegliwości, koniecznie zadbaj o to, aby mieć takie biurko i stać podczas pracy. Jeśli nie masz takiej możliwości, już teraz możesz wykorzystać do używania komputera, wysoką komodę lub opróżnić jedną z wyższych półek w regale na książki i tam umieścić komputer. Pamiętaj jednak, aby zachować dobrą ergonomię.

Korzyść, jaka pojawia się dla osób otyłych lub chcących stracić na wadze, to większa ilość spalonych kalorii, zupełnie bez dodatkowego czasu na bieganie, czy siłownię.

Jeżeli będziesz stać przy biurku, zamiast siedzieć kilka godzin dziennie, możesz zrzucić około 10 kg w ciągu roku

Stanie przy biurku ma bardzo wiele pozytywnych efektów:

  • Spalasz więcej energii w ciągu dnia. Podczas 8 godzinnego stania spalasz tyle kalorii, co podczas 10 km joggingu. Jeśli jesteś kobietą i ważysz 65 kg, możesz spalać nawet do 800 kcal/dobę
  • Obciążenie kręgosłupa jest bardziej fizjologiczne, co zmniejsza napięcia odcinka krzyżowego i pleców.
  • Zmniejsza się napięcie mięśni karku i jeśli miewasz migreny i napięciowe bóle głowy, mogą one ustąpić.
  • Możesz sobie zafundować extra ćwiczenia – wspinać się na palce, stać naprzemiennie na jednej nodze, Jeśli postarasz się, o specjalną poduszkę  aerostep, tzw. trener równowagi lub platformę sensometyrczną, uzyskasz jeszcze lepsze efekty zdrowotne.
  • Stanie podczas pracy zmniejsza znacznie uczucie zmęczenia i znużenia. Po powrocie do domu masz więcej energii dla rodziny.

Osobiście, taką zmianę sposobu pracy, wprowadziłam przed kilkoma tygodniami i jestem nią zachwycona. Zabieram się do pisania z ochotą, jest to przecież dodatkowy czas na ćwiczenia. Podczas pisania, ćwiczę mięśnie pośladków, ud i łydek, obroty i rozciąganie kręgosłupa.  Do stania służy mi  aerostep.  W przerwach w pisaniu używam również gumy fitness, aby wzmocnić ramiona. Rzeczywiście, czuje się znacznie lepiej pracując na stojąco, mam więcej energii i  fajnych pomysłów, dlatego  chętnie dzielę się z Tobą swoim nowym doświadczeniem.

Pomysł, co może się stać, gdy jeszcze do tego zrezygnujesz ze słodyczy, zastąpisz je np koktajlami Wellness by Oriflame, a dodatkowo wybierzesz się na aerobik?

Copywrite by Joanna Szablińska. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Scroll to top