You Are Here: Home » Odchudzanie » 10 wrogów szczupłości » Wróg szczupłości nr 7 – złe nawyki śniadaniowe

Wróg szczupłości nr 7 – złe nawyki śniadaniowe

Możesz zupełnie w to nie uwierzyć, ale u wielu ludzi kanapka śniadaniowa z marmoladą, serem lub kiełbasą jest tym, co prowadzi do otyłości. Francuska bułka do śniadania lub duża kromka białego chleba, zawierają węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym. Łatwo i szybko przyswajają się one z przewodu pokarmowego do krwi. Wysoki poziom glukozy we krwi, po zjedzeniu białego pieczywa, powoduje duży wyrzut insuliny, co z kolei prowadzi do szybkiego gromadzenia nadmiaru tłuszczu w komórkach tłuszczowych.

W momencie, kiedy gryziemy białe pieczywo, proces trawienia zaczyna się już w jamie ustnej. Ślina zawiera enzym amylazę, który jest bardzo ważny w trawieniu węglowodanów. Biały chleb zużywa zatem dużo tego enzymu już w jamie ustnej. Ten hormon daje sygnał do komórek tłuszczowych i one zaczynają natychmiast produkować specjalne enzymy, które przygotowują komórki tłuszczowe na przyjmowanie tłuszczu wyprodukowanego z nadmiaru glukozy, która pojawia się we krwi po zjedzeniu białego chleba.

Spalanie tłuszczu zostaje zahamowane

Hormon – insulina odgrywa w tym ważną rolę. Po takim śniadaniu żadne lub prawie żadne trójglicerydy nie zostaną uwolnione z Twoich zapasów tłuszczowych przez całe przedpołudnie.

Wynikiem tego jest:

  • Spalanie przez organizm  rezerw glukozy a nie tłuszczu.
  • Nagła nieprzeparta chęć zjedzenia słodyczy lub innych szybko wchłaniających się węglowodanów (pizzy, chipsów, hot doga).
  • Podczas tego procesu, odkładane są nieprzerwanie nowe zapasy trójglicerydów w tkance tłuszczowej.

Ten popularny zwyczaj śniadaniowy, a potem dalsze spożywanie wysokoglikemicznych pokarmów powoduje, że poziom cukru opada i podnosi się całe przedpołudnie, a komórki tłuszczowe wypełniają się nieprzerwanie tłuszczem. I nie można zrekompensować tego błędu, nawet wtedy gdy jemy bardzo zdrowe jedzenie przez pozostałą cześć dnia.

Zasady dobrego śniadania :

  • Jedz ciemne, pełnoziarniste lub ciemne chrupkie pieczywo.
  • Wypij kawę lub herbatę bez cukru.
  • Unikaj marmolady, dżemu, miodu, kremu orzechowego lub syropu na śniadanie
  • Pij wyciskane, świeże soki owocowe.
  • Unikaj soków z kartonu. Zawierają one cukier owocowy, który jest używany do tworzenia się nowego tłuszczu.

Zobacz jaki jest wróg szczupłości nr 8

Copywrite by Joanna Szablińska. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Scroll to top