You Are Here: Home » Odchudzanie » 10 wrogów szczupłości » Wróg szczupłości nr 8 – nadmierne najadanie się, a następnie głodzenie.

Wróg szczupłości nr 8 – nadmierne najadanie się, a następnie głodzenie.

Czy zdarza Ci się, że masz takie okresy w swoim życiu, że wciąż chce Ci się jeść i najadasz się bez umiaru, a następnie kiedy już nasz kilka kilogramów za dużo, stosujesz kilkudniowe głodówki? Ten sposób życia powoduje, że w przyszłości doprowadzisz się do otyłości. Przyczyną tego jest to, że komórki tłuszczowe programują wtedy stałe gromadzenie tłuszczu. Jeżeli schudniesz kilka kilogramów, to organizm zrobi wszystko, by ponownie wypełnić te komórki, a zrobi to poprzez nieodpartą chęć jedzenia. Nasz organizm kocha balans i regularność w jedzeniu, dlatego posiłki powinny być codzienne spożywane regularnie i mieć podobną objętość. Posiłki powinny zawierać węglowodany, białka i tłuszcze, składać się z  sałatek, warzyw, mięsa, ryb, powinny zawierać zdrowy tłuszcz, olej roślinny. Jeśli takie posiłki będą spożywane regularnie to organizm nie zaprogramuje się na tworzenie tłuszczu.

Kiedy przyjmowanie pokarmu stale spada lub rośnie, organizm zaczyna produkować tzw. alfa-2- receptory w komórkach tłuszczowych, przede wszystkim w okolicy brzucha, bioder, pośladków i ud. To powoduje, że właśnie tam tłuszcz jest gromadzony najszybciej i dłużej w nich pozostaje.

Nasz organizm kocha harmonię i regularność.  Wielkość posiłków nie powinna różnić się z dnia na dzień. Możesz od czasu do czasu pozwolić sobie na małe grzeszki, jednak główne posiłki powinny zawierać składniki lipolityczne, czyli takie które pomagają uwalniać tłuszcz. Trzeba aby zawierały dużo warzyw, ryby, chude mięsa, węglowodany niskoglikemiczne i zdrowe tłuszcze.

Zobacz jaki jest wróg szczupłości nr 9

Copywrite by Joanna Szablińska. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Scroll to top