You Are Here: Home » Odchudzanie » Naturalna Utrata Wagi » Wybierz smakowite potrawy i zacznij chudnąć!

Wybierz smakowite potrawy i zacznij chudnąć!

Wyobraź sobie suto zastawiony stół, tak jak ten, który widzisz.  Zabierasz się z ochotą do jedzenia.  Od Ciebie zależy, w którą stronę  sięgniesz. To proste, wybierzesz odpowiednie potrawy – zaczniesz chudnąć. Proces odchudzania może nastąpić tylko wtedy, gdy zaczniesz spalać zapasy tłuszczu. Aby je spalić, musisz wybrać odpowiednie produkty i dostarczyć odpowiednich składników do organizmu.  Oto propozycje żywieniowe według trzech prostych programów odchudzających, wspomagane produktami Wellness by Oriflame, opracowanymi przez naukowców szwedzkich:

Rozgrzewka,  Naturalna Utrata Wagi Ciała,  Pielęgnacja Dobrych Nawyków.

1. Rozgrzewka   BMI 30+

Rozgrzewka to czas na istotne zmiany w stylu życia, które ułatwią Tobie utratę zbędnych kilogramów. Dostarcza wszystkiego czego Twój organizm potrzebuje, ale utrzymuje kalorie na niskim poziomie i to powoduje ryzyko spowolnienia przemiany materii, jeśli stosuje się tę metodę dłużej niż 2 tygodnie. Dlatego Rozgrzewka powinna trwać maksymalnie 2 tygodnie, a następnie trzeba wkroczyć na Drogę Naturalnej Utraty Wagi. Możesz do niej powrócić po kilku tygodniach.

Główna zasada, której trzeba przestrzegać, to 4-5 posiłków dziennie (3 główne i 2 przekąski), co najmniej 8 szklanek wody mineralnej dziennie oraz codzienny wysiłek fizyczny  przez minimum 30 minut. Przeczytaj artykuł na ten temat roli aktywności fizycznej w odchudzaniu.

Śniadanie. Wybierz na śniadanie zdrowe, bogate w błonnik, owoce i warzywa. Jogurt sojowy lub z chudego mleka, jajko w różnej postaci, 1 kromkę pieczywa gruboziarnistego. Polecam też naturalne płatki owsiane dodane najlepiej do ciepłej wody. Zrezygnuj z płatków kukurydzianych i musli z owocami kandyzowanymi oraz dmuchanego ryżu. Mają wysoki indeks glikemiczny. To oznacza dla Ciebie wysoki poziom insuliny we krwi, a co za tym idzie, oszczędzanie przez organizm tłuszczu. Możesz użyć łyżeczkę miodu, syropu z daktyli lub z agawy, jeśli bardzo tęsknisz za słodkim smakiem. Syrop z daktyli zawiera dużo wapna, magnezu i potasu. Ale pamiętaj, te produkty to dużo kalorii, więc tylko jedna łyżeczka. Możesz też sięgnąć po koktajl Natural Balance uzupełniony owocami. Mimo, że takie śniadanie wygląda dla Ciebie dość skromnie, poczujesz się komfortowo przez, co najmniej,  2 godziny i starczy Ci energii  do pierwszej przekąski.

Przekąska I. Zjedź takie owoce, jak mango, jabłko, kiwi, może być awokado. Kilka orzechów dostarczy Ci białka, minerałów i wartościowych tłuszczy. Ale pamiętaj, ogranicz ich ilość,  są wysokokaloryczne i przy większej ilości dostarczysz za dużo kalorii.

Lunch. Wypij szklankę wody a następnie koktajl lub zupę Natural Balance, najlepiej pół godziny przed lunchem. To ważne. Zaspokoiwszy pierwszy głód, uspokoisz organizm, dzięki temu nie rzucisz się łapczywie na posiłek. Wodą zaspokoisz jej brak w organizmie, a koktaj,  oprócz wartości odżywczych, zawiera niewielką ilość kalorii i błonnik, który przygotuje przewód pokarmowy do zdrowego funkcjonowania.

Lunch, w Rozgrzewce, powinien się składać w 100% z warzyw w różnych kolorach. Mogą być gotowane i surowe. Zadbaj o piękny wygląd talerza. Niech będzie małym dziełem sztuki. Do posiłku przygotuj sobie jedną saszetkę WellnessPack. Obecne w nim  suplementy diety – witaminy, minerały, mikroelementy, omega 3, zintensyfikują procesy spalania w tkankach.

Warzywa wybierz z grupy pierwszej tej tabeli. Możesz je przyprawić łyżką oliwy z oliwek, olejem lnianym, sosem winegret, odrobiną czosnku. Ostre przyprawy, jak np chili, przyśpieszają procesy spalania w organizmie, podnoszą temperaturę ciała. Naucz się przeżuwać dokładnie każdy kęs. Nie sięgaj po następny, gdy nie przełkniesz poprzedniego. Trawienie zaczyna się już w jamie ustnej. W ślinie są enzymy trawienne, które ułatwiają przyswajanie składników pokarmowych w jelitach. Najesz się mniejsza ilością pokarmu.

Przekąska II. Zjedz owoc i 5 orzechów lub migdałów niesolonych. Pamiętaj o wysiłku fizycznym. Możesz np. spacerować przez 30 minut dziennie, o dowolnej porze dnia. Aby maksymalnie spalać kalorie, ćwicz z rana. Udowodniono, że szybki spacer lub bieganie rano na czczo, po wypiciu  2 szklanek wody,  jest o 20% bardziej skuteczne, jeśli chodzi o spalanie tłuszczu zapasowego.

Obiado – kolacja. Wypij wodę i koktajl Natural Balance, na pół godziny przed posiłkiem. Przygotuj pół swojej zwykłej porcji ryby gotowanej na parze lub chudego mięsa (np. kurczaka), co powinno stanowić nie więcej, jak 25% talerza. Uzupełnij pozostałą część talerza – 75% warzywami.  Mogą być gotowane i surowe. Zadbaj o różnorodność, smak i wspaniałe przyprawy. Korzystaj z tabeli produktów. Sięgaj najpierw do pierwszej i drugiej grupy produktów.

Pamiętaj, aby zawsze dokładnie opłukać warzywa i owoce. Mogą zawierać zanieczyszczenia chemiczne i bakterie.

2. Droga Naturalnej Utraty Wagi  BMI 25 – 29,9

Ten program stosujemy, aby stopniowo przystosować się do zmiany stylu życia i uzyskać długotrwałe rezultaty w walce z nadwagą, lub po prostu kontrolować swoją wagę i utrzymywać ją na stałym poziomie.

Śniadanie. Wybierz na śniadanie bogate w błonnik owoce i warzywa. płatki owsiane z owocami. Zastosuj się do wskazówek z Rozgrzewki - naturalny jogurt niskotłuszczowy, jajka, chleb pełnoziarnisty, owoce, kawa i herbata bez cukru. Możesz posilić się  koktajlem Natural Balance.

Przekąska I. Owoce, np mango, jabłko, pomarańcza, kiwi, może być też awokado, kilka orzechów – mają dużo białka, minerałów i niski indeks glikemiczny. Pamiętaj, że orzechy mają oprócz wartościowego białka, dużo kalorii, więc pamiętaj o ograniczonej ilości.

Lunch. Wypij szklankę wody i koktajl lub zupę Natural Balance, pół godziny przed posiłkiem. Przygotuj pół swojej zwykłej porcji węglowodanów – ryż naturalny niełuskany, ziemniaki, najlepiej na zimno, makaron gruboziarnisty. Najlepiej korzystaj z tych, które są wyszczególnione w grupie 1 i 2Te składniki spożywaj w ilości nie większej niż połowa objętości Twojej pięści. Białko może stanowić chude mięso, jak np. kurczak lub gotowana ryba. Te produkty powinny stanowić tylko 25% talerza. Pozostałą przestrzeń – 75% wypełnij warzywami. Zadbaj jednocześnie o piękny wygląd talerza. Dołącz do posiłku porcję witamin, minerałów, astaksantyny i kwasu omega – 3. Znajdziesz je w postaci produktu WellnessPack, w katalogu produktów Wellness by Oriflame. Te składniki zintensyfikują procesy spalania w tkankach. 

przekąska II. Zjedz owoc i 5 niesolonych orzechów lub  migdałów. Pamiętaj o wysiłku fizycznym. Możesz np. spacerować przez 30 minut dziennie, o dowolnej porze dnia. Aby maksymalnie spalać kalorie, ćwicz z rana. Zastosuj się do wskazówek z Rozgrzewki i z artykułu o ćwiczeniach przy odchudzaniu.

Obiado – kolacja. Wypij szklankę wody mineralnej i koktajl Natural Balance pół godziny przed posiłkiem. Przygotuj pół swojej zwykłej porcji węglowodanów (ryż, ziemniaki, makaron)  i białka (chude mięso jak np. kurczak lub gotowana ryba) i wypełnij talerz warzywami. Jeżeli masz taką możliwość, wybierz dziki ryż lub pełnoziarnisty makaron. Teraz proporcje Twojego talerza wyglądają już inaczej - 25% węglowodanów niskoglikemicznych, 25% białka i 50% warzyw. Pamiętaj aby korzystać z tabeli grup produktów.

Uwaga: Jeśli będziesz odczuwać głód, wypij szklankę wody, jeśli nadal będziesz odczuwać głód zawsze możesz wypić jeszcze jeden koktajl Natural Balance. Badania naukowe udowodniły, że nawet wypicie 8 porcji koktajlu Natural Balance dziennie, nie podnosi poziomu glukozy we krwi. Nie istnieje ryzyko przedawkowania kalorii i substancji odżywczych. Koktajle Natural Balance są w 100% przygotowane z produktów naturalnych: jajek, serwatki, zielonego groszku, dzikiej róży, buraków cukrowych i jabłek. Trudno na polskim rynku, o bardziej naturalne i zdrowsze produkty tego typu.

3. Pielęgnacja Dobrych Nawyków, BMI 25 lub mniej

Jeśli nie musisz pozbywać się zbędnych kilogramów, a chcesz prawidłowo się odżywiać i utrzymywać dobrą kondycję fizyczną, wybierz zdrowy styl życia. Przestrzegaj 5-4 posiłków dziennie (3 główne i 1-2 przekąski) i pij, co najmniej, 8 szklanek wody mineralnej. Uprawiaj sport przez minimum 30 minut dziennie. Poczuj energię i utrzymaj swoją wagę.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w odchudzaniu, czy masz dylematy zdrowotne,  napisz do mnie lub zapisz się na konsultacje online.

Przeczytaj również artykuł  o znaczeniu błonnika w naszej diecie na portalu onet.pl

Copywrite by Joanna Szablińska. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Scroll to top